Szczegóły dokumentu
Powrót do listy dokumentówASO.0012.2.102.2024
Protokół
z posiedzenia Komisji Skarg Wniosków i Petycji
z dnia 19 lutego 2024 r.
W posiedzeniu Komisji udział wzięli:
Członkowie Komisji Skarg Wniosków i Petycji:
1. Tadeusz Kostrubiec - przewodniczący Komisji
2. Halina Szymańska - wiceprzewodnicząca Komisji
3. Wiesław Pośnik - członek Komisji
4. Krzysztof Gromek- członek Komisji
5. Konrad Kitka - członek Komisji
6. Anna Bartoń- członek Komisji
7. Krzysztof Ostasz- członek Komisji
8. Beata Wichorowska - członek Komisji
oraz:
• Wójt Gminy Zamość Ryszard Gliwiński
• Przewodniczący Rady Gminy Zamość Piotr Koczułap
• Pracownik Urzędu Gminy Zamość
Punkt 1 Otwarcie posiedzenia i stwierdzenie quorum.
Obrady otworzył Przewodniczący Komisji Skarg Wniosków i Petycji Tadeusz Kostrubiec i serdecznie powitał wszystkich uczestników Komisji.
Przewodniczący stwierdził, że w posiedzeniu Komisji uczestniczy 8 członków Komisji, w związku z czym zostało osiągnięte quorum.
Nieobecny Radny Krzysztof Gromek.
Lista obecności Radnych stanowi załącznik nr 1 do protokołu.
Lista obecności Gości stanowi załącznik nr 2 do protokołu.
Punkt 2 Przyjęcie porządku obrad.
Przewodniczący Komisji Skarg Wniosków i Petycji przedstawił porządek obrad:
1. Otwarcie posiedzenia i stwierdzenie quorum.
2. Przyjęcie porządku obrad.
3. Przyjęcie protokołu.
4. Rozpatrzenie wniosku Mieszkańca Gminy Zamość (cytat): ,,o stwierdzenie wygaśnięcia mandatu radnego Panu Sylwestrowi Dobromilskiemu w związku z naruszeniem zakazu wymienionego w art. 24 d ustawy o samorządzie gminnym”.
5. Rozpatrzenie wniosku Mieszkańca Gminy Zamość (cytat): ,,o usankcjonowanie w Statucie Gminy Zamość zapisów w sprawie procedur udostępniania projektu protokołu z sesji Rady Gminy Zamość”.
6. Rozpatrzenie skargi na Wójta Gminy Zamość dotyczącej niezałatwienia w terminie wniosku.
7. Inne sprawy.
8. Zakończenie obrad.
Przewodniczący Komisji Skarg Wniosków i Petycji poprosił o głosowanie w sprawie przyjęcia porządku obrad?
Za - 8
Przeciwko - 0
Wstrzymało się – 0
Porządek obrad został przez Komisję przyjęty.
Punkt 4 Rozpatrzenie wniosku Mieszkańca Gminy Zamość (cytat): ,,o stwierdzenie wygaśnięcia mandatu radnego Panu Sylwestrowi Dobromilskiemu w związku z naruszeniem zakazu wymienionego w art. 24 d ustawy o samorządzie gminnym”.
Przewodniczący Komisji Skarg Wniosków i Petycji Tadeusz Kostrubiec: została przygotowana opinia do tego punktu jako materiał roboczy. Proponuję, aby każdy z Państwa się z tym zapoznał. Będziemy mieli posiedzenie Komisji w marcu. Jeżeli ktoś chce coś do tej opinii wnieść, to byłoby to wskazane. Proszę o uwagi, wnioski.
Radny Konrad Kitka: z uwagi na krótki czas trwania Komisji, wnoszę aby każdy przeanalizował tą opinię we własnym zakresie. Będzie czas na przemyślenie i ewentualne przygotowanie jakiegoś zapisu.
Przewodniczący Komisji Skarg Wniosków i Petycji Tadeusz Kostrubiec: czy wszyscy Państwo są za tym wnioskiem?
Wszyscy obecni członkowie Komisji byli za wnioskiem Radnego Konrada Kitki.
Punkt 5 Rozpatrzenie wniosku Mieszkańca Gminy Zamość (cytat): ,,o usankcjonowanie w Statucie Gminy Zamość zapisów w sprawie procedur udostępniania projektu protokołu z sesji Rady Gminy Zamość”.
Przewodniczący Komisji Skarg Wniosków i Petycji Tadeusz Kostrubiec: została opracowana opinia i dostarczona Państwu Radnym. Czy macie Państwo uwagi?
Nie zgłoszono uwag.
Opinia Komisji Skarg Wniosków i Petycji stanowi załącznik nr 3 do protokołu.
Przewodniczący Komisji: jeżeli nie ma uwag, to proszę o głosowanie.
Za - 8
Przeciwko - 0
Wstrzymało się – 0
Przewodniczący Komisji: przedstawił projekt uchwały Komisji uznający wniosek Mieszkańca jako niezasługujący na uwzględnienie i zapytał kto jest za projektem takiej uchwały?
Za - 8
Przeciwko - 0
Wstrzymało się – 0
Projekt uchwały Komisji stanowi załącznik nr 4 do protokołu.
Punkt 6 Rozpatrzenie skargi na Wójta Gminy Zamość dotyczącej niezałatwienia w terminie wniosku.
Przewodniczący Komisji Skarg Wniosków i Petycji Tadeusz Kostrubiec: były tej sprawie zabierane różne głosy. Sprawa według mnie jest jasna, że skarga zasługuje na uwzględnienie. Jeżeli Państwo też tak uważacie, to zostanie opracowana opinia Komisji i projekt uchwały. Kto z Państwa jest za tym, aby uznać tą skargę za zasadną?
Za - 8
Przeciwko - 0
Wstrzymało się – 0
Punkt 3 Przyjęcie protokołu.
Przewodniczący Komisji Skarg Wniosków i Petycji Tadeusz Kostrubiec: czy macie państwo uwagi do protokołu?
Radny Konrad Kitka: zgłosiłem sprostowanie do projektu protokołu, do Biura Obsługi Rady Gminy. Dotyczyło ono wpisu: ,,art.22”, a sprostowanie dotyczyło art. 24 pkt 2.
Radny Krzysztof Ostasz: zgłaszam uwagę, co do punktów w protokole. W złym miejscu zostały wklejone punkt 10 i punkt 11.
Przewodniczący Komisji Skarg Wniosków i Petycji Tadeusz Kostrubiec: wnioskuję, aby przyjąć ten protokół na następnym posiedzeniu Komisji. Kto jest za?
Za - 8
Przeciwko - 0
Wstrzymało się – 0
Punkt 7 Inne sprawy.
Wójt Gminy Zamość Ryszard Gliwiński: ustalamy z Panem Przewodniczącym porządek obrad. Pojawią się uchwały związane z opieką nad zwierzętami bezdomnymi, zakup energii elektrycznej, przystąpienie do opracowania ogólnego PZP przy tym uchylamy także studium. Będą również sprawozdania z realizacji gminnego programu profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych oraz przeciwdziałania narkomanii oraz z realizacji zadań z zakresu wspierania rodziny. Otrzymaliśmy informację o ostatecznych kwotach dochodów bieżących przekazywanych Gminie Zamość w tym roku. Wszystkie pozycje z informacji zostały potwierdzone oprócz subwencji oświatowej, wzrost tej subwencji o 8.941.829,00 zł. Jest to na 30% wzrost wynagrodzeń nauczycieli. Według stanu na 15 lutego 2024 r. przygotowano mi informację, że na te podwyżki potrzeba nam prawie 5.500.000,00 zł. Zwiększenie dotacji i subwencji łączne, to co mamy w stosunku do roku ubiegłego wychodzi na to, że trzeba by było dołożyć do tego w granicach 350.000,00 zł. Przypominam, że przy uchwalaniu budżetu po stronie wydatków bieżących w oświacie ściąłem 2.622.000,00 zł. i tego nie mamy. Otrzymaliśmy także subwencję rozwojową w kwocie 1.404.029,00 zł. Dobrze, że ją otrzymaliśmy, ale przy naszych brakach jest to zbyt mała kwota. Liczyłem, że skoro ma ona zastąpić utracone dochody z podatku PIT, to będzie, to coś innego. Nie mam jeszcze porównania z innymi gminami Powiatu Zamojskiego. Ostateczna kwota wolnych środków z roku ubiegłego do dyspozycji w układzie decyzji organów gminy to 1.016.486,76 zł., gdzie 1.160.000,00 zł mamy już ujęte w uchwalonym budżecie. Pojawią się propozycje zmian w budżecie, które dotyczą lat 2024-2025. Rozmawialiśmy już o tym na posiedzeniu Komisji Budżetu i Rozwoju Gminy.
Radny Konrad Kitka: czy kwota subwencji pokrywa planowane podwyżki
Wójt Gminy Zamość Ryszard Gliwiński: nie, ale z doświadczenia wiem, że warto zrobić własne analizy. Otrzymaliśmy kwotę 3.941.829,00 zł., ale do projektowania budżetowego otrzymaliśmy bodajże 16 %, więc ja czytałem przygotowaną informację, do której nie przygotowałem analiz własnych. W sumie zwiększenie dotacji i subwencji w 2024 r., w porównaniu do 2023 r. jest to kwota 5.112.109,00 zł. Natomiast na podwyżki trzeba nam 5.462.471,00 zł. i stąd ta kwota na minusie.
Radny Konrad Kitka: rozumiem, że mówił Pan odnośnie 2.000.000,00 zł, że część została włączona do budżetu wcześniej.
Wójt Gminy Zamość Ryszard Gliwiński: tak 2.622.000,00 zł. To jest to, co administracja mi przedłożyła do projektu budżetu, a ja tyle zabrałem w utrzymaniu bieżącym szkół. Tyle nie mamy w budżecie.
Radny Konrad Kitka: a wolne środki? Bo ta kwota oscylowała.
Wójt Gminy Zamość Ryszard Gliwiński: tak, ale do dyspozycji, bo w ogóle wolnych środków mamy 2.176.486,76 zł.
Przewodniczący Komisji Skarg Wniosków i Petycji Tadeusz Kostrubiec: czy ktoś z Państwa ma jeszcze pytania?
Nie zgłoszono.
Punkt 8 Zakończenie obrad.
Przewodniczący Komisji Skarg Wniosków i Petycji Tadeusz Kostrubiec podziękował za udział w obradach i zakończył posiedzenie Komisji Skarg Wniosków i Petycji.
Podpisy Członków Komisji:
1. Tadeusz Kostrubiec - ……………………….
2. Halina Szymańska - ………………………….
3. Wiesław Pośnik - ………………………………
4. Konrad Kitka - ………………………..……
5. Krzysztof Gromek - …………………………...
6. Beata Wichorowska - …………………………
7. Anna Bartoń- …………………………..…….
8. Krzysztof Ostasz- ……………………………..
Protokołowała:
Joanna Łaskarzewska
Dodano do BIP dnia: 2024-04-29 12:12:07